انسان تا ابد زیبا ست

خرید بک لینک
گویند یکی بزرگترین آثار حماسی تاریخی جهان است اما آیا بزرگی یک اثر باید مانع نگاه بدون تعصب به محتوای آن باشد؟آیا شاعر این اثر به محتوا همانند ظاهر آن پرداخته است؟شاهنامه زنده نگه دارنده زبان پارسی با هجوم تازیان بود؟ یا ایرانی کردن برخی داستانهای قرآن و قابل پذیرش تر کردن آن برای مردم!؟آیا نگاه به زن در شاهنامه با قبل و بعد هجوم تازیان تفاوت بسیاری دارد؟دریافتن پاسخ چندان مشکل نیست بشرطی که عاری از تعصب بدان بنگرید .به عنوان مثال زنان در شاهنامه تنها با اصل و نسب وابسته به پادشاهان والاگوهر میشوند، یا فریدون برایسه پسر خود بدنبال دخترانی میگردد که پس پرده باشند و آفتاب مهتاب ندیده و این از نظر فرودسی این کافیست و البته زنانی که پسر بیاورند و زنان والاگوهر در بیشتر مواقع بدون اختیار و انتخاب به همسری در آورده میشوند و چند زنی و داشتن حرامسرا و فرزند دار شدن از آنها بلامانع است. در داستان سیاوش بعد از تعریف و تمجید بسیار از مادر سیاوش در شاهنامه و دل باختگی همزمان سه پهلوان به او در ان واحد و با یک نگاه و پس از جدال این سه پهلوان بر سر تصاحب او آنها برای حل مشکل به سوی پادشاه میروند و پادشاه نیز در یک نگاه دلباخته او میشود و مادر سیاوش را برای خود و به حرامسرای خود میبرد(عجبا از این نگاه به مردان ایرانی ) و سیاوش را بار دار میشود، احترام به زن را میبینید آن زن والا گوهر تنها ارزش تصاحبی و همبستری و آوردن پسر را دارد، هیچ گونه سوالی از او درباره اینکه انتخاب خود او چیست یا کیست نمیشود ، او تنها یه بدن است و فاقد عقل و شعور و انتخاب و تنها وظیفه اش پاک بودن دامنش است.یا در داستان ضحاک بعد از تصرف برج ضحاک بدست فریدون ، فریدون بلافاصله به حرامسرای ضحاک مشغول میشود و انسان تا ابد زیبا ست...

ما را در سایت انسان تا ابد زیبا ست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 28 تاريخ: شنبه 12 اسفند 1402 ساعت: 12:42

فریدون مانند موسی است که ضحاک ( فرعون) قبل از تولدش به دنبال اوست تا او را بکشد و سقوط نکندپدر فریدون آبتین یک دیوبند است او از مادر جدا میشود و سه سال توسط برمایه( نام یک گاو)بزرگ میشود و چون خطر پیدا شدن توسط ضحاک نزدیک میشود مادر او را به یک مرد دینی که از کار گیتی بی اندوه بود میسپارد(عجبا چگونه یک خوانخواه یا یک آزادی بخش زیر دست یک انسان بیتفاوت و خنثی تربیت میشود) تا ۱۶ سال در کنار این مرد میماند و بعد نزد مادر میاید تا بداند پدرش کیست و از کدام گوهر است و فریدون چون از مادرش داستان خود و پدرش را میشنود خشمگین میشود و برای انتقام از ضحاک آماده میشود(توجه کنید او به دنبال خونخواهی پدر است نه به دنبال از بین بردن ضحاک ستمگر حاکم)بعد از رسیدن کاوه آهنگر (تنها معترض ضحاک ستمگر) و فریدون به هم و پیوستن آنها فریدون تصمیم میگیرد به سوی ضحاک رود. (تا این زمان که تقریبا هزار سال از ستمگری ضحاک میگذرد کسی در برابر ضحاک نمی ایستد و همه ایران به امر و دستورات او گردن نهاده اند و مردم گاهی به سوگ عزیزانشان مینشینند که توسط مارهای ضحاک خورده شده و و کاری برای سرنگونی ضحاک نمیکنند تنها کاوه اهنگ اعتراض میکند و پسرش را از خوراک مارهای ضحاک شدن نجات میدهد )آری فریدون آماده میشود تا انتقام خون ریخته پدر را بگیرد و او را سپاهی از مردمان همراهی میکنند .فریدون در راه رسیدن به ضحاک، افسونگری میآموزد تا بندهای افسونی که ضحاک با ان دیو ها را در برج قرار داده از بین ببرد. بعد از جان به در بردن فریدون از یک توطئه مرگ توسط آشپزان (خوالیگران نقش زیادی در شاهنامه برای فریب دادن دارند شاید بخاطر شکم پرست بودن مردان ایران زمین ) فریدون به سمت برجضحاکمیرود و سرداران ضحاک را میکشد و دیوان را انسان تا ابد زیبا ست...

ما را در سایت انسان تا ابد زیبا ست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 26 تاريخ: شنبه 12 اسفند 1402 ساعت: 12:42

صفحه بندی